24 września uczniowie Szkoły Podstawowej w Brzeźniku wraz z opiekunami - p. Joanną Kolasą i p. Grzegorzem Szylinem pojechali na wycieczkę do Mniszka i Liberca. Był to  drugi etap realizacji projektu „Transgraniczna współpraca szkół – poznajmy się”.

Tym razem to my odwiedziliśmy naszych nowych przyjaciół w Mniszku, gdzie zostaliśmy bardzo miło powitani, zwiedziliśmy szkołę a po poczęstunku wyruszyliśmy do Liberca. Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy od ogrodu botanicznego. To przepiękne  miejsce, w którym można podziwiać  około  8500 egzotycznych roślin, znajdujących się w dziewięciu pawilonach, w których każdy charakteryzuje się roślinnością typową dla różnych miejsc na ziemi. Przechodząc do kolejnych  pawilonów można poczuć się, jak w prawdziwej dżungli, na pustyni czy w afrykańskim buszu.

Następnie wyruszyliśmy do ogrodu zoologicznego. To kolejne miejsce, które wzbudziło w nas wiele pozytywnych emocji. Libereckie ZOO specjalizuje się bowiem w hodowli rzadkich, występujących w wolnej przyrodzie zagrożonych gatunków zwierząt. Jednymi z nich są białe tygrysy, które mieliśmy możliwość zobaczyć.

Stamtąd udaliśmy się na obiad, po którym wyruszyliśmy na  górę  Ještěd (1012 m n.p.m), gdzie znajduje się znany nadajnik telewizyjny, mający 93 m wysokości, będący punktem widokowym na pograniczu Polski, Czech i Niemiec. Warto podkreślić, że budowla ta  uzyskała prestiżową nagrodę Perreta Międzynarodowej Unii Architektów - Ještěd uzyskał tytuł „Budowla stulecia”. Na szczyt Ještědu prowadzi gondolowa kolejka linowa, co było dodatkową atrakcją dla wszystkich. Z tarasu widokowego rozciągał się piękny widok na otaczające góry.

Co miłe niestety szybko się kończy. Po odwiedzinach uczniów z Czech, pełni wrażeń wróciliśmy do Brzeźnika.

Projekt „Transgraniczna współpraca szkół – poznajmy się” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz ze środków budżetu państwa przy wsparciu Euroregionu Nysa.